lunes, 28 de junio de 2010

SESSIÓ 2: Les WebQuest com a metodologia de treball a l'aula (I)



En la sessió d'avui ens proposem assolir els següents objectius:

  • Introduir les webquest com a metodologia per formentar l'aprenentatge cooperatiu en alumnes d'educació secundària obligatòria.
  • Presentar el projecte KulTIC com a exemple de bona pràctica de webquest.
  • Treballar un dels objectes d'aprenentatge del projecte KulTIC
  • Analitzar les possibilitats de propostes pedagògiques en webquest

Per assolir el primer punt us facilito la presentació que resumeix els punts més importants que tractarem:


Seguidament, us presentaré el projecte KulTIC: Paradoxes del contacte entre cultures l'ús pedagògic de les webquest. Aquest projecte de recerca impulsat per l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat de Barcelona tenia com a grans objectius:

  • Detectar estereotips positius i negatius dels estudiants de secundaria sobre el fet migratori i les persones inmigrants.
  • Explorar les situacions derivades del contacte entre cultures que generen una interpretació controvertida en els joves.
  • Experimentar i avaluar una eïna pedagògica en format webquest per desenvolupar estratègies de relació social positiva.

El material pedagògic està configurat per diferents unitats didàctiques amb metodologia webquest que tenen identitat pròpia i són combinables amb altres o aplicables com a activitat única. L'oferta d'unitats respon a aspectes de l'actulitat social i presenta certa controvèsia en la seva solució. El material està obert a tot el professorat interessat.

Seguidament, treballarem una de les seves unitats didàctiques i realitzarem una breu reflexió final sobre:

  • Les seves potencialitats pedagògiques.
  • El tipus de relació pedagògica que s'estableix a l'aula.
  • El paper del professorat en la gestió de la l'aula en propostes d'aquest tipus.
  • La mirada del professor envers l'alumnat.

Podeu consultar la seva pàgina web.


No hay comentarios:

Publicar un comentario