En la sessió d'avui tractrem les mediaquest com a proposta de treball cooperatiu 2.0 en l'aula. La MediaQuest és una metodologia inspirada en un objecte d'aprenentatge de reconegut impacte educatiu com les webquest creades pel professorar Bernie Dodge. Així, la MediaQuest és una activitat en web centrada en un domini de pràctiques representat per uns inputs audiovisuals que proposa tasques complexes a l'alumnat per tal que desenvolupi capacitats crítiques envers les informacions que reben i generi coneixement en forma d'un nou producte audiovisual.
Les activitats que proposen les MediaQuest sempre estan centrades en la realitat i l'actualitat, intentant reordenar tots aquells inputs socials que a vegades queden sense treballar i ni tan sols són motiu de conversa, ni a casa ni als centres educatius. Per oferir activitats que permetin treballar temàtiques de controvèrsia social, s'inclouen inputs televisius com a eix principal i motivador de la metodologia.
La proposta MediaQuest té un representant en el projecte DiversiTAC. Aquest projecte es planteja l'objectiu de desenvolupar i experimentar noves propostes en l'anàlisi i el impacte dels mitjans de comunicació sobre prejudicis i estereotips en la població jove en relació a la inmigració i la diversitat cultural.
ofereix material educatiu per Educació Secundària Obligatòria (ESO) que treballa tres eixos principals:
- Educació en valors per a una ciutadania critica i intercultural.
- Educació en comunicació.
- Educació a través de les tecnologies del coneixement i del aprenentatge.
- Educació a través de les tecnologies del coneixement i del aprenentatge.
El material es basa en una metodologia narrativa que posa en evidència estereotips i prejudicis en els mitjans de comunicació sobre la inmigració per fer un treball posterior. A partir d'un enfocament socioafectiu i cognitiu, els alumnes han de resoldre tot un seguit de tasques que els ajudarà a entendre el llenguatge audiovisual de manera crítica i desenvolupar estratègies per superar prejudicis xenòfobs i per activar mecanismes de de relació positiva.
Per últim, DiversiTAC ens ofereix diferents temàtiques per treballar a l'aula com "Arribades per mar", "Símbols identitaris", "Prejudicis i estereotips", "Oci i temps lliure", "Mercat laboral" i "Malalties mediàtiques". En la sessió d'avui, us proposo tres tasques que conduiran el desenvolupament de les sessions que queden de curs. Les tasques són les següents:
- Presentar el material del projecte DiversiTAC
- Utilitzar el material i analitzar la seva potencialitat pedagògica.
- Desenvolupar una proposta pròpia de MediaQuest
Ànims i força!
No hay comentarios:
Publicar un comentario